본문 바로가기
음악/Coldplay

Coldplay - Viva La Vida 듣기 (가사,해석)

by sh9404 2014. 7. 6.
반응형

 

 

 

 

 

               출처-Youtube coldplay official

 

 

Viva La Vida

 

I used to rule the world   

난 한때 세계를 지배했지 

Seas would rise when I gave the word 

  내 말 한 마디에 바다엔 파도가 일었어
Now in the morning I sleep alone 

그러나 이제 아침에는 혼자서 잠을 자고 

Sweep the streets I used to own 

한때 내 소유였던 거리를 청소하는 신세야

 
I used to roll the dice 

때론 주사위를 굴렸어

Feel the fear in my enemy's eyes

적들의 눈에 서린 공포를 느끼면서 
Listen as the crowd would sing 

군중들이 노래하는 소리가 들려

"Now the old king is dead! Long live the king!"

"이제 늙은 왕은 죽었다. 신왕 폐하의 만세를 빕니다."

 
One minute I held the key 

잠깐동안  난 열쇠를 쥐었지만 

Next the walls were closed on me

다음 순간 벽이 내 위에서 닫혔어
And I discovered that my castles stand  Upon pillars of salt and pillars of sand

그리고 나의 성이 소금 기둥 위에, 모래 기둥 위에  서있는 것을 알았어

 
I hear Jerusalem bells a ringing 

예루살렘의 종소리가 들려 

Roman Cavalry choirs are singing

로마 기병대의 성가대가 노래하고 있어
Be my mirror, my sword and shield 

해외에 있는 나의 사절들이여 

 My missionaries in a foreign field

나의 거울, 칼, 방패가 되어 줘

 
For some reason I can't explain 

어떤 설명할 수 없는 이유 때문에

 Once you go there was never
 일단 너가 떠나버리면
Never an honest word  And that was when I ruled the world

  그곳에는 진실된 말이란 전혀 존재하지 않았어  내가 세계를 다스릴 땐 그랬지

 
It was the wicked and wild wind 

사악하고 거친 바람이 불어와 

Blew down the doors to let me in
 나를 문 안으로 밀어 넣었어
Shattered windows and the sound of drums 

창문이 박살나고 북소리가 들렸지  

 People couldn't believe what I'd become

사람들은 내가 그렇게 될 것을 믿을 수 없었어

 

Revolutionaries wait  For my head on a silver plate

혁명이 은쟁반 위에서 나의 목을 기다리고 있었지
Just a puppet on a lonely string  Oh who would ever want to be king?

 단지 끈의 조정에 따라 움직이는 외로운 꼭둑각시 누가 왕이 되길 원할까 ?

 
I hear Jerusalem bells a ringing 

예루살렘의 종소리가 들려 

Roman Cavalry choirs are singing

로마 기병대의 성가대가 노래하고 있어
Be my mirror, my sword and shield 

해외에 있는 나의 사절들이여 

 My missionaries in a foreign field

나의 거울, 칼, 방패가 되어 줘


For some reason I can't explain 

설명할 수 없는 어떤 이유 때문에  

 I know Saint Peter won't call my name
성 베드로는 나의 이름을 부르지 않을거야
Never an honest word  But that was when I ruled the world

진실된 말을 하지 않을거야 내가 세계를 다스릴 땐 그랬지

 

 

I hear Jerusalem bells a ringing 

예루살렘의 종소리가 들려 

Roman Cavalry choirs are singing

로마 기병대의 성가대가 노래하고 있어
Be my mirror, my sword and shield 

해외에 있는 나의 사절들이여 

 My missionaries in a foreign field

나의 거울, 칼, 방패가 되어 줘

 

 

For some reason I can't explain 

설명할 수 없는 어떤 이유 때문에  

 I know Saint Peter won't call my name
성 베드로는 나의 이름을 부르지 않을거야
Never an honest word  But that was when I ruled the world

 

진실된 말을 하지 않을거야 내가 세계를 다스릴 땐 그랬지

반응형

댓글